Tehnici de intinerire - Alimente Geriatrice | alimente-geriatrice.ro
   Navigatie

Categorii produse

Mâncați alimente care vă întineresc!

      Pentru reîntinerirea organismului, este important să ştim cu ce ne alimentăm şi cum ne alimentăm. Iată recomandările noastre :

  • Serviţi doar două-trei mese pe zi. Cel mai bine ar fi dacă am mânca de două  pe zi:  prima masă între orele 10- 12, iar a doua masă între orele 17-19. Teoria cu 5-6 mese pe zi, pentru accelerarea metabolismului, a fost demolată de voinţa insuficientă şi nemulţumirea protagoniştilor: când începi să mănânci e greu să te mulţumeşti cu puţin şi e greu să te opreşti… Cei care reuşesc, se îmbolnăvesc probabil de stres ;
  • Fructele, legumele, leguminoasele, ciupercile, nucile, seminţele oleaginoase, cerealele integrale, constituie alimentele cele mai potrivite pentru o dietă de întinerire;
  • Germenii de cereale şi leguminoase, precum şi iarba de grâu, sunt alimentele cu impact pozitiv determinant asupra întineririi organismului;
  • Puteţi consuma cu moderaţie următoarele produse de origine animală: ouă de la păsări sănătoase, crescute în regim ecologic, iaurt din lapte crud, ecologic şi pește sălbatic;
  • Este recomandat ca din ceea ce mâncăm minim 60% să fie alimente neprocesate termic, provenite din agricultură ecologică, iar maxim 40% să fie mâncăruri gătite. Se spune, pe bună dreptate, că Dumnezeu a creat hrana, iar diavolul l-a creat pe bucătar. Prin procesare termică şi mai ales prin prăjire şi frigere, alimentele naturale îşi pierd cea mai mare parte din vitamine şi enzime, devenind chiar nocive pentru organism;
  • Mâncaţi cât mai simplu posibil, puneţi-vă inteligenţa la lucru pentru aceasta şi uitaţi de obiceiurile sau felurile de mâncare clasice, inventând feluri de mâncare simple şi plăcute la gust;
  • E bine să mâncaţi variat, dar nu mai mult de două feluri compatibile la aceeaşi masă, pentru a nu crea probleme procesului de digestie;
  • Consumaţi ceva crud înaintea fiecărei mese. Evitaţi astfel stresul leucocitar, mâncaţi mai puţin şi pregătiţi tubul digestiv pentru digestie. Consumul înainte de masă a pulberilor vegetale mineralizate din muguri de brad, ardei iute, pelin, salvie, frunze de ţelină, merişoare, coacăze negre, afine, sfeclă roşie, ridiche neagră şi topinambur conform recomandărilor noastre,  reprezintă cea mai bună opţiune pentru accelerarea întineririi organismului;
  • Nu se consumă cantităţi mari de alimente la o masă. Este recomandabil întotdeauna, când te ridici de la masă, să simţi nevoia de a mai mânca ceva. Dacă foamea persistă, luaţi o linguriţă de pulbere mineralizată de ardei iute, muguri de brad, pelin, topinambur sau ridiche neagră, produse care au un efect imediat de stopare a apetitului;
  • Luaţi masa în tihnă, alocându-vă minim  20 de minute pentru aceasta. Aduceţi mulţumiri lui Dumnezeu pentru mâncarea oferită;
  • Pe măsură ce înaintăm în vârstă, se recomandă să consumăm mai multe salate din plante amare sau să folosim pulbere mineralizată de pelin, ridiche neagră sau frunze de ţelină pentru a stimula funcţia colecistului şi pentru a detoxifia ficatul;
  • Se va folosi pâinea din cereale integrale, fără aditivi, bogată în fibre alimentare, având rol în creşterea senzaţiei de saţietate, curăţirea colonului şi scăderea colesterolului. De asemenea, prin tărâţe se aduce un aport mare de vitamine, săruri şi fibre;
  • Nu evitaţi mămăliga, deoarece este alimentul medicament şi prietena intestinului subţire;
  • Cu cât mâncăm mai multe rădăcinoase, senzaţia de saţietate este mai mare, colesterolul este mai mic, iar constipaţia e învinsă.
  • Ori de câte ori este posibil, mâncaţi legumele şi fructele, bine spălate, cu coajă;
  • Alimentele consumate trebuie bine mestecate, pentru a asigura un amestec optim cu enzimele salivare şi pentru mărunţirea corespunzătoare;
  • Nu beţi sucuri din legume şi fructe, obţinute prin stoarcere, deoarece în absenţa fibrelor glicemia urcă rapid, determinând o secreţie intensă de insulină. Folosiţi mai bine blenderul pentru tocarea fină a legumelor şi fructelor, cu adaos de apă curată. Veţi obţine astfel un nectar gustos şi sănătos;
  • Uleiurile vegetale trebuie consumate cu multă moderaţie. Un dietetician de renume spunea că nu e bine să consumăm mai mult de un litru de ulei vegetal pe an, cantitate care include şi consumul pentru uşile care ne scârţăie în casă. E bine ca în locul uleiului să mâncăm seminţe de floarea soarelui, de dovleac, de in, de cânepă, nuci, măsline etc.
  • Consumaţi băutura longevităţii Komboucha sau puţin oţet de Kombucha înainte de masă, pentru pregătirea şi activarea enzimatică a tractului digestiv;
  • Beţi minim 2 litri de apă curată pe zi, pentru o digestie sănătoasă şi pentru întinerirea pielii;
  • Pentru o bună digestie, faceţi o plimbare de 30 de minute, imediat după masă  sau faceţi un efort uşor;
  • Nu consumaţi carne, grăsimi animale saturate (cu excepţia celor menţionate anterior), margarină, zahăr, dulciuri rafinate, făină albă, sare recristalizată, alimente cu aditivi şi nu vă otrăviţi organismul cu alcool, tutun, cafea sau droguri.

     Acest mod de alimentație are un efect considerabil de întinerire prin: diminuarea colesterolului, reducerea greutății corporale, întărirea sistemului imunitar și a rezistenței organismului, neutralizarea rezidurilor toxice, rezultate în metabolismul celular (radicalii liberi), reducerea riscului de cancer, boli cardiovasculare și boli metabolice, întărirea oaselor, reîmprospătarea pielii ridurilor, întărirea vederii și revigorarea generală a organismului.

Înainte