Navigatie

Categorii produse

Faceți exerciții fizice sau activitate fizică susținută!

      Pe măsură ce înaintăm în vârstă și devenim mai puțin activi, mușchii ni se atrofiază și rata metabolică bazală scade. Caloriile încep să fie arse mai puțin eficient, iar grăsimea începe să se acumuleze. Zicala: ”Tot ce nu folosești pierzi!” se aplică bine și în cazul organismului nostru: mușchii, oasele, inima, plămânii, creierul, articulațiile, vasele de sânge etc, se degradează treptat prin nefolosire activă, iar sedentarismul devine calea ce mai scurtă spre o finalitate sumbră. Exercițiul fizic controlat și orice activitate fizică care solicită grupele mari de mușchi  favorizează longevitatea, conferă organismului mai multă energie și te face să te simți mult mai tânăr. Influența exercițiului fizic se manifestă asupra sistemului cardiovascular, a sistemului locomotor, a sistemului imunitar și asupra stării emoționale. Pentru întinerire, sunt recomandate următoarele tipuri de exerciții fizice:

  • Activități fizice moderate și sporturi recreative;
  • Exerciții cardiovasculare;
  • Exerciții de forță și flexibilitate.

Activitățile fizice moderate și sporturile recreative sunt varianta cea mai bună pentru inimă și pentru creier, fiind cunoscute ca cea mai eficientă metodă fizică de a gestiona stresul și de a alunga depresia. Mersul pe jos, plimbările în natură, grădinăritul, mersul la cumpărături, dansul, sporturile  recreative necompetitive și orice activitate care va solicita mușchii în mod moderat sunt doar câteva din cele mai obișnuite forme de mișcare de întreținere. Merită să amintim în această categorie binefacerile mersului desculț. Hipocrate a scris: ,,Cea mai bună încălțăminte este lipsa încălțămintei”. Mersul desculț acționează ca un masaj natural și stimulează cele 72 000 de terminații nervoase care se află în talpa piciorului. Încălțămintea ne face să pierdem legătura cu sarcină electrică a pământului. Acest lucru generează o gamă largă de maladii: dureri de cap, nervozitate, bolile cardiace și multe altele. Mergeți desculți de câte ori aveți ocazia și veți dobândi o viață reînnoită. Recomandăm ca activitățile fizice moderate și sporturile recreative să se facă zilnic, în mod consecvent.

Exercițiile cardiovasculare  sunt exerciții energice, care vă fac inima să bată mai tare și să transpirați. Tipurile de exerciții asociate cu antrenamentele cardiovasculare sunt: alergarea, urcarea rapidă a scărilor, săritul coardei , ciclismul, înotul, patinajul, schiul, vâslitul etc. Durata unui astfel de exercițiu este de minim 20 de minute și este recomandabil să se efectueze de cel puțin trei ori pe săptămâna. Atenție! Exagerarea, adică un exercițiu susținut și obositor, cu o durată mai mare de 45 de minute, poate provoca un stres oxidativ distructiv (producerea masivă a radicalilor liberi), putându-se obține un efect contrar celui scontat.

Exercițiile de forță și flexibilitate, caracterizate prin ridicarea de greutăți și întindere, permit dezvoltarea și fortificarea mușchilor, fiind recomandate și pentru a proteja masa și densitatea osoasă. Astfel de exerciții pot avea succesul scontat dacă sunt efectuate timp de minim 10 minute, de cel puțin trei ori pe săptămână.

Înapoi Înainte